produk sebamed


aritu aku p check up.. nurse kt klinik kesihatan tu bgtau yg airis pnye kulit sgt kering n ruam² cpt naik.. tp mmg aku dh perasan dr awal lg kulit airis ni sgt sensitive..kdg ²dia baring kt cushion umah walau skejap pn dh naik ruam kt pipi n tangan.. mgkin dia alergik sgt ngn habuk..

pastu klu aku mandikn dia guna produk² biasa.. badan dia cpt je naik ruam & merah².. mgkin kulit dia blum blh tahan lg ngn wangian dlm mandian tu.. bile aku dh tgk 3-4x jadi cmtu aku pn tukar ke liquid cleanser sebamed ni.. lotion pn aku pkaikn dr produk yg sama.. ni pn atas suggestion dr nurse & jurufarmasi tu..

so far setakat ni, aku rasa ok ckit la brbanding sblm ni.. tp dlm proses mmbaikpulih lg la.. masih dlm pemantauan aku tuk 2-3 ari ni.. harap² airis sesuai ngn produk ni.. mgkin dia kecik lg.. harap² bile dh besar ckit sok dia blh kembali pkai produk biasa..

yg losyen candacort tu plak tuk nappy rash dia.. aritu abis merah² melecet. .bile sapu ngn losyen ni.. kejap je ilang.. salah satunya mgkin airis x serasi ngn pampers yg dia guna kot.. ni pn aku dh tukar ke huggies kdg² drypers.. bru la ok.. kdg² atas kulit baby msing² kan.. aku klu blh xmo ajar mahal².. murah² je dlu.. yelah nama pn lampin pkai buang kn.. klu ibu x keje airis, dh lama ibu pkai kan lampin je senang.. jimat pn jimat.. xde kena ruam or mlecet² ni.. itu pn "kalau" la.. =)



No comments:

Post a Comment