Airis - 3 bulan


siap² nk g check up.. =)


semalam aku g check up airis 3 bulan.. cpt je masa brlalu kn..? rasa cm br smlm je lahirkn airis.. pengalaman bersalin pn aku x sempat cite lg.. nnti la ada masa aku story mory k..

now aku cite psl airis dlu.. berat dia skg dh 5.4kg.. x naik byk pn, mngkin sbb dh duduk kat nursery kot.. yelah klu dlu brkepit ngn ibu dia 24-7 dpt la susu fresh dr ladang..skg ni bila dh duk kt nursery tu minum susu frozen je la nmpknye..kurg ckitla khasiat brbanding yg asli..hehehe..
fyi, airis mmg fully breastfeeding.. so far stok aku pn sgt2 mncukupi..hope segalanya dpermudahkn & aku dpt BF kn airis until 2 years.. InsyaAllah..


bdk suka main buih kt mulut..


perkembangan airis sejak berumur 3 bln..

  • mulut dh bising..klu dlu bila agah dia snyum2 je..skg ni kita hau dia pn hau hau hau kita blik..
  • klu dlu asik tdo je..skg ni dh pndai ajak main..nak² klu abg dia main bola kt tepi..leka sgguh tgk kdg² smpai terlelap sndri.. =D
  • pling cpt bg respon kt papa dia.. klu papa dia tgur walhal ckit cpt je dia jawab..tp klu aku, dh 5 minit aku duk agah blm tntu dia nk jwb.. :(
  • skg ni aku dh mandikn airis guna air sejuk.. senang kt sinki je bole.. ni pn sbb kat nursery dorg dh pkai air sejuk.. klu x msti aku x smpai ati lg.. dlu time mndi nangis, skg ni dh ok.. trlompt² lg ada..
  • bile time haus tu..ha x nympat2.. smbil minum tu mulut sibuk brbunyi (ngok ngek ngok ngek).. konon nk bgtau "em betapa sdpnye bu, sdpnye bu"... mcmkn 10thn xpt minum..airis airis...

bile airis dh 3 bln ni..dh mula syok la nk main ngn dia.. kdg bile kat opis tu cpt je aku nk blik..konon² pg tu smgt nk wat ot sejam dua..tp bila dh pukul 4.30pm tu laju² je aku angkat beg blik..hihihi.. penangan anak dara sorg ni.. =D

3 comments:

  1. kehkehkeh..

    3 bulan ni laa time main ngan baby syok giler.. sket ari lagi gugur laa rambut ibu eh..

    hehehe..

    ReplyDelete
  2. eh.. nak komen lagik.. tertinggal plakss.. hehe.

    I suke laa u punye muscle baby airis.. nanti kasi sket kat hanna buleh?

    hehehe..

    ReplyDelete
    Replies
    1. tau xpe..mcm2 benda dia nk tunjuk dr sehari ke sehari.. =)

      muscle airis pn nk susut dh mummy hanna..!! ibu airis akn cube sdaya upaya + lg..

      Delete