Ikan Bakar Alai~

ini adalah n3 ketinggalan zaman.. dh 1 mggu lbih kot.. terperap je dlm ni.. x gak d publish2.. hihihi..layan je la..

sblm aku bercerita lnjut.. sile tatap gmbar kami 2 beranak dlu ye.. hihihi..
ini bdk kecik x reti duk diam dlm kete.. bdk tgh lasak.. kejap ke dpn kejap ke blkg..
tension je haku..



time ni kitorg dlm perjalanan nk g melaka.. makan ikan bakar.. ni planning adik beradik sempena besday mak aku yg dh bertangguh2 tu..sorry la ma.. anak2 mu bz memanjang.. =D

smpai je melaka.. kitorg melepak dpn dataran pahlawan ni.. nk g makan cm awal lg kot.. kebetulan mak aku nk g cuci² mata kat medan kraftangan tu.. so lepaking la kitorg kat tembok2 depan tu..



abg aku yg sibuk melayan qimy.. sempat qimy pau nenek eh ben10 tu.. bdk lelaki mmg suka btul ngn ben10 ni kan?? pelik aku.. yg kat tgn tu hasil rembatan dia kat dlm medan kraftangan tu.. dh amik trus bw lari kuar.. x nyempat² nk byr.. qimy²..!!


korg nmpk x bdk2 yg duduk sebaris kitorg tu?? 1st kitorg smpai mne ada org duk situ.. x smpai seminit.. rmai plak yg tumpang sebontot kat situ..hehehehe..


besday girl..hihihi.. mama yg ditemani ngn kerepek2 nye... mak aku ni klu g memana..like jalan jauh cmtu.. msti x miss bw jajan.. tuk "kunyah2" katanye.. =D pdhal nk g makan jap lg tu.. plastik kat kaki tu plak hasil rembatan mak aku kat dlm td.. mak aku ni x sah klu x mmbeli.. ada je yg terberkenan..



aku n en. suami.. abaikan muka ku yg smakin tembam, tembam n tembam itu.. T_T ...
ekceli aku suka pic ni.. cer korg tgk gmbar en. suami.. x penah2 ok dia wat muka cmtu.. muncung okeh..!! klakar plak aku tgk.. tp aku suka3.. ;)


aku n adik bongsu aku.. ejad..

kami lg.. =D
ejad pn dh berjangkit main ben10 gak..

kiss 4 me.. =D anak mak ok..

berbalik pd cete makan td.. dlm kul 7 lebih cmtu kitorg gerak g alai.. ekceli kat melaka ni terkenal ngn ikan bakar umbai kn?? tp kitorg dh x g sana dh.. sbb medan ikan bakar kat alai ni lg best drpd umbai.. harga sgt berpatutan.. kat umbai tu rmai kot org.. nk² cuti skool. mmg penuh.. tp kat cni.. selesa n x ramai sgt org.. tenang nk mkn.. kemudahan surau pn ada.. so senang la klu nk solat smua kn.. selesa ok..

lama giler aku x mkn kat cni.. last aku mkn last year kot.. time tu x rmai org lg.. la ni aku tgk dh rmai org tau kot tmpat ni.. nk smpai tempat ni kena lalu umah² org.. so org xkn expect ada medan ikan bakar kt cni.. x silap aku medan ni ada 5-6 kedai.. so kitorg choose no.3... sbb kitorg dh biasa ngn tuan haji ni..


menu² yg ada kat situ..


ikan yg sgt gebu..



semuanya fresh² belaka..
yg panjang² tu.. ape ek panggil, kepah eh..?? ke ape tah.. spesis siput gak.. yg tu ckup BIL aku suka.. klu bg 2 pggan pn dia leh abiskan.. rasa ia pn aku x tau.. lala, kupang ngn kerang aku suka la sbb aku mkn.. yg cm pelik² tu aku mmg tolak tepi punye..


tggu siap panggang.. nyum²..!!



blum mknan smpai.. otak² abis kena bedal.. ish3..

sesi mnunggu mkanan tiba..

pic ni qimy yg amik.. =D nsib baik jadi..






sbenar bnyk g menu yg ada.. tp aku x larat nk amik.. perut dh gigil... =P


yaya kuat mkn.. tgk la tu nasi lemak smpai 2 bungkus.. =D

memasing tersandar kekenyangan..

lbih kurg kul 9.30pm kitorg gerak pulang.. smua yg kitorg mkn td tu.. harga dlm RM280 sahaja.. sgt berbaloi.. bnyk tu kitorg amik.. smua nye wat 2 set.. penuh 1 meja.. air berjug².. so sgt2 berpuas ati.. next time kitorg dtg lg ye haji.. =D



nota kaki : tgk mknan kat atas ni, perut pn mula brkeroncong..


No comments:

Post a Comment