cuti CNY

salam...

lme nye x apdet..rindu plak kt blog yg sunyi sepi ni.. =p cuti CNY aritu korg g mane??
aku x g memana pn..cuti 4 ari duk umah je tau... :(
planning kengkonon nk blik semban..tp x kesmpaian.. (oh~ rindunye kt kmpg hlmn..hihi..kmpg la sgt.!)

sbnrnye cuti CNY aritu aku ngn akk aku planning nk bercuti kat Tiara Beach Resort kat PD tu.. smbil tu celebrate skali besday ayah aku 2.2 aritu..tp 4ari sblm pegi tu..kitorg trpksa cancel booking..fyi, skg nie klu mandi kat kolam Tiara tu dh kena pkai wristband tau..dlu x de pn..kita just sewa apartment/hotel kat situ..then kita bleh mandi dgn sesuka ati nye..tp skg tidak lg ok..cannot²..! klu nk mandi kena pkai wristband..mcm ala² sunway lagoon tu..aku pn pelik npe..

mgkin salah 1 cara dorg nk kawal org luar yg msuk kat situ kot..sbb kat situ cm senang nk kuar msuk..

b4 booking aritu dorg ckp klu sewa apartment dorg akn bg 10 wristband..klu hotel 8 wristband..so kitorg decide nk booking apartment la..tup² kitorg col blik, dorg kata wristband tu kena beli asing²..means wlupn kita sewa apartment kat situ kita xkn dpt wristband tu..kena beli lain.. 1 wristband (dewasa) = RM22, kanak² = RM15.. kitorg adalah 8 dewasa, 4 kanak²..so korg darabla sendri bpe..itu hnya tuk sehari tau..klu nk mandi 4 d next day nye kena byr lgi..

oh lupe plak..apartment sewa 1mlm = RM280.. so korg bygkn bpe kitorg nk kena abiskan tuk sehari bercuti..? almost RM600..!! tu x msuk mkn lg tau..x msuk akal..bkn nye kedekut ke ape..tp dh ckup mmbazir ok..drpd byr tu smua elok duit tu wat mkn..tul x..??so pk pnye pk..aku ngn akk aku sepakat cancel percutian kat PD tu n planning p mkn² je celebrate besday ayah aku..tu next entry k.. =p

utk x mnghampakan bdk2..akk aku kata no choice dorg check in kt umah aku jela..so dpt la dorg mandi kat swimming pool "free" yg ada kt umah aku tu sajo..hehe..blh la dr xde kan..?



pic ni aku snap dr atas je..kemalasan nk turun.. =)
ni pn aku snap sbb tgk qimy dr td x msuk2 lg dlm kolam..adalah dlm 1/2jam aku dok perhati dia cmtu..tkutla tu nk msuk air..sejibik ikut perangai aku..hi3..aku dlu gitula..baik laut, kolam atau air terjun..nk starting msuk tu ckit pnye lama..npe tah..tp bile dh msuk mak ai ekau la bdk yg pling liat nk kuar..he3..

No comments:

Post a Comment