simple

ptg korg..!! ;) smlm aku blik keje lewat..dlm kul 9.30pm br smpai umah..nk wek cmno en. suami bnyk keje x settle lg..so nk x nk aku kena tggu dia settle dlu..blh tu mmg blh aku blik awal..tp aku kena drive sndri la mengharungi jammed yg senantiasa ada kt kl ni..no no no..!! x sggup aku.. rela aku tggu en. suami abis keje dlu.. (giler pemalas pnye bini)..yelah, kang klu aku bw blik kete, gitu gini aku kena amik blik en. suami..sgguh mmbazir ok..!! igt minyak tu air paip kooo..bkn kedekut tp berjimat..hehehe..

so otw blik tu, dlm kete..en suami pn berkata²...

en. suami: ayg..msk eh blik ni..?
aku: hah? msk? (smbil mata tgk jam..gulp!)
en. suami: a'ah msk...abg teringin ayg msk kari la..dh lme x mkn...
aku: kari??? ermm..ok² (patuh beb)
en. suami: ngn sambal udang tau..bru kick..!!
aku: hah?? sambal udang..??
en. suami: npe..?? xnk eh..?? xpela.. (majuk kunun..)
aku: eh xdela..ok2..nnti blik ayg msk..

melebar trus en. suami sonyum..suko la tu bini eh ni masak..pehtu aku pn ape laie..ligat la otak pk ape yg ada ngn xde kt dpur tu...pas amik qimy kt taska smua..kitorg singgah kedai beli ape yg ptut..nsib la ada lg santan..huhu..

so pe lg aku ngn pantas nye brtungkus lumus la kt dpur pung pang pung pang..!! akhirnye sharp kul 10pm aku dh siap hidang..gile cpt.. :) thanks kt en. suami coz tlg aku siang².. =p

sblm tu kita baca doa mkn dlu..



sejuk perut ibu mengandungkan qimy 9 bln.. :)
sorryla korg, kena rotate kepala ckit..cobaan..



muka bdk sonok dpt mkn udang..sambal udang tu salah 1 fav dia

lauk yg simple tuk 3 org..sambal udang + kari ikan = combination yg tip top..jadi la kn..?? sayur non ado..sbb en.suami kte xpyh la..yg ada pn dh lebih dr ckup..nnti x abih..syur hnya weekend je..blh cmtu..?? haha..layankn aje..

brkerut² kening... sdp ke qimy..? =p

setelah beberapa minit berlalu..

alhamdullillah..

kekadang bile blik keje..kena masak, kemas umah, uruskn anak smua..rs cm penat je..tp pk tu dh mmg tggngjawab sbg isteri..tp bile tgk en. suami ngn anak mkn bertambah²..lauk & nasi pn abis..trus hilang segala penat kita rasa...malah terasa sgt sonok dpt sediakn tuk en. suami & anak... :)

"abg, maafkn ayg klu ayg x ckup smpurna utk abg..ayg akn cbe & cbe tuk perbaiki lg..we luv u..♥"



nota kaki : tghari td, kami d khbrkn salah sorg vendor kt opis ni meninggal dunia sbb viral fever..muda lg..tp ajal dh smpai..al fatihah tuk arwah..


3 comments:

  1. wahhh, nmpk menyelerakan betul sambal udang tu..
    haha..comell lah qimy baca doa!
    laju je..dahh lapar sgt la tu. hehe :D

    ReplyDelete
  2. wahhh.. pandai ko masak kari eh.. hehehe

    ReplyDelete
  3. noni: lju sbb dh x tahan tgk udang tu.. :)

    muni: blh la ckit²..kari fav. apai.. so nk xnk kena tau wat.. nk blajar x?? hehehe

    ReplyDelete