qimy tadika

huhuhu..bru skg aku terhegeh2 nk wt n3 psl skool ni..he3..!! bdk2 dh smggu skola..aku bru nk apdet..xpela biar lmbt asal selamat..(erkk..!) kla, ni aku nk cite ni...(paksaan d situ)...tanggal 5.1.2011 brsamaan ari rabu aritu..qimy dgn rasminye dh start msuk tadika...(happy sgt² ok..!!) ye².. aku tau ptutnye sesi prsekolahan dh start 3hb kn..? tp qimy msuk lmbt ckit sbb aku sbnrnye x rancang nk msukkn qimy tadika 4 thn ni pn..bkn pe, kitorg ni cm tkut dia muak nnti..yelah kena tadika selama 3 thn kn.. (4, 5, 6) sblm dia msuk sekolah yg betul..

2yg org lain duk sbuk daftar anak, aku ni wat dek je..sbb kt taska qimy sndri pn dia ada blajar ckit² n aku sndri pn ada monitor dia dr umah..so xde la aku beriya2 nk bg dia tadika..tp nk jadi kn cite..petang 4hb tu lps keje..aku amik qimy mcm biasa kt taska ..then aku pn borak² la ngn dia dlm kete sblm smpai umah...

aku: td qimy wat pe kt skola??
qimy: takde wat pape qimy negok tiwi (tv) je..(pelat..) =P
aku: oh.....kwn² qimy ada yg skola x??
qimy: ada²..smua kwn qimy skola bu..emmer, qaseh, farah, dila smua g skola..dowg pkai bju skola ibu..!!(nme2 yg dia sbut tu smua bff dia)..
aku: oh yeke..??
qimy: ye i..bu..!!! emmer, qaseh, farah smua wawak (bawa) buku..wawak beg..pkai bju skola..smua ada..qimy je takde pape bu...(betapa teringin nye dia brsekolah..)

aku trus speechless!! trkedu..!! smua ada..time tu aku terasa sayu + sedih sgt..yela, aku dpt bygkn mcm mne la perasaan dia wktu tu tgk kwn2 smua skola..dia sorg je yg x skola..??aku trus pndg En. Apai kt sbelah..rupe2nye dia pn trdiam.. yelah kitorg mmg x expect lgsg qimy akn ckp cmtu..aku pn ape lg..mule la mata brkaca² .. x pasal² wat drama plak ptg² tu..selang seminit aku tnya lg...

aku: abis tu qimy nk g skola ke..??
qimy: nk².. qimy nk skola la bu..qimy nak pkai bju skola mcm emmer..qimy nk blajar ngn emmer ngn qaseh..(rupe2nye tggi btul hrpn qimy nk skola tnpa kitorg sedari...)

so esoknye, wktu aku antar qimy g taska..kitorg discuss ngn owner taman pndidikan adna ni tuk msukkn qimy tadika..(ekceli owner tu sewa 2 umah (3-storey) tuk taska n tadika) so pg tu qimy wat prtama kalinye g tadika ngn bju biasa dlu...ptg tu kitorg blik keje trus settle kn smua yuran, buku, uniform n sebgainye..melayang jugak la RM7++ dlm 1 ari... tu bru tuk half year nye.. bru la aku tau mahal rupenye register tadika tuk zaman skg ni..aku igt RM200 ke bwh mcm zaman aku dlu...he3..hai la ct xkn ko nk banding ngn zaman dlu..kihkih..botak kejap kepala En. Apai.. nsib baik ada simpanan...tuk anak nye psl..sggup ok..!! nk2 tuk pelajaran dia...duit blh cari.. (^_^)...minat anak harus dutamakan..



ni la taska n tadika qimy..belah kiri tadika, kanan taska..

muka bdk busyuk yg smgt pegi tadika seawal 6.30pg ok..
smgt..!! siap mandi bagai..pnye la excited nk pkai bju skola.. =p

korg tgk..dh besar botol still x lps kt tgn..msih bw ke hulu hilir..
aduh ilang ke"macho"an qimy..

trademark qimy..asal brgmbr msti trkangkang..tah memana blajar tah..aku pn x tau..



ceh qimy..!! lagak mcm org dh besar gmaknye..


so, ckupla dlu ye..mata sudah mngantuk..En. Apai ngn qimy dh siap brdengkur baekk nye kt sbelah ni..smuanye mnguji minda mata ku..hahaha..slmt mlm smua..



No comments:

Post a Comment