dugaan ~

arini aku rasa penat sesgt.. x larat rasanye nk pose.. tp kuatkn semangat gak sbb ari dh ptg.. syg plak nk buka.. hopefully aku berjaya.. =)

mggu lepas & mggu ni dugaan btul bg aku.. mggu lps qimy terkena chickenpox.. after keje ari khamis tu aku amik dia kt taska.. then tgk leher dia ada bintik2.. blik je umah aku bukak baju n suar nk mandikn dia, tgk² celah punggung penuh dh bintik2.. walhal pg tu aku mndikan dia ok je.. xde ape.. alih2 mlm tu leh penuh dh kat situ.. area bdn pn ada.. 1st aku igt kena kudis buta.. yelah taska kan.. tp check bintik² tu tgk berair.. mmg sah la kena chickenpox.. aku tnya qimy.. ade sesape ke kena cm qimy.. dia jwb ada kwn dia.. mmg confirm la berjangkit.. nk² qimy belum penah kena lg.. seingat aku dlu dia cuma penah kena campak je wktu umur 4 bln..

aku pn apelg pas buka terus bw g klinik.. doc mmg kata chcknpox.. doc pn pelik sbb qimy x demam.. sbb slalu nye klu bdk kena chicknpox/campak, msti demam dlu kan.. tp qimy x dia kuar bintik² tu dlu.. blik je umah trus sapu lotion 1 bdn.. jumaat tu aku mc.. yelah xkn nak antar kat taska, kang berjangkit kat bdk lain plak.. soknye tu.. bgn tido tgk muka qimy plak abis kuar bintik².. nasib la qimy.. dh la nk raya.. nasib la dia kena ni time cuti weekend.. xde la aku mc bnyk ari..

so smlm aku dh start antar dia ke taska.. bintik tu pn dh kering.. tp blik je dr taska smlm.. aku tgk qimy dh lembik.. ni kenapa plak lg ni.. check kepala tgk ermm panas plak.. ah sudah.. cnfirm demam.. blik tu trus bg panadol sirap dlu nk tgk cemane.. klu x ok mmg ke klinik la.. so start mlm td.. mmg aku bgn la setiap masa.. nk tgk dia ok ke x.. nama pn anak kan.. tup2..kul 3 pg cm tu aku tgk dia dh panas blik dah.. kejut en. suami suh dia tuam kepala & ketiak qimy ngn kain basah.. berjaga la aku smpai ke sahur.. nk sahur pn dh xde selera bile tgk anak demam.. qimy cpt² la sembuh sayang.. ibu x nk kejadian thn lepas berulang lg.. smggu lg nk raya qimy kena tahan wad.. nasib baik 3 ari lg nk raya leh discharge.. penat ibu merayu kat doc.. so NO REPEAT again ya sayang.. !!

No comments:

Post a Comment