Airis 5 Bulan + 6 Bulan

Oleh kerana blog ni dh lme bersawang so mari la kita apdet secara rawak..hehehe.. weekend lps aku g check up airis.. time tu dia 5m++.. berat 7kg.. then amik imunisasi tuk 5m.. so ujung bln ni g lg tuk amik jab for 6m..






perkembangan airis skg.. dia dh makin cerdik.. setiap ari ada je benda br dia nak wat.. skg ni heboh nk merangkak.. asal tersedar dr tido je msti  merangkak.. aritu mengundur skg ni dh pndai nk kedepan.. sekejapan je dh pusing 360 darjah.. aku dh x berani letak atas katil.. terleka ckit ujung katil diam nye.. =P

skg ni airis dh start solid food.. aritu gigih juga la aku belajar.. google sana sini.. refresh balik memori.. yelah dh 5thn xde anak kecik.. ilmu pn dh tumpul abis.. berkat tye2 member n baca blog psl baby.. akhirnya aku berjaya bg airis mkn puree buah tuk pertama kalinye.. setakat ni aku dh bagi apple, pear & sweet potato..pasni nk try carrot plak.. sblm tu kena la ikut 4days rules.. in case takut airis alergik ngn makanan yg aku bg.. tp alhamdulillah airis menerima dgn baik nye.. kdg smpai x ckup2 bile di suap.. laju je bukak mulut..


skg ni dia dh dpt hobi baru.. asal amik gmbr je suka tul wat muka cmtu.. tarik muncung tu bru tau.. asal di agah, ckit2 wat cmtu.. ni belajar kat nursery la ni.. kadang kelakar tgk dia wat cmtu.. lg kita agah lg mnjadi dia wat.. buruk la dik..!! jgnla.. nnti jatuh saham tau.. =P


lg 1 sblm tdo dia nk bergelumang ngn selimut.. klu boleh sblm tido tu dia nk gentel2 kain tu.. bile dh leka ckit x smpai 5 minit dh tido.. kdg risau gak tkut kain tu tutup muka.. tp bila aku tarik mula la gerak sana sini.. hmm mcm2.. abaikan la tilam yg x beralas tu ye.. smuanya gara2 airis muntah kt tilam.. 

so setakat ni tu je aku igt.. nnti klu ada yg baru tntg airis aku cite lg ye..daaaaaa 






No comments:

Post a Comment